Persbericht SKO online kijkcijfers

Gepubliceerd: 11-02-2016

Iedere week brengt SKO u de laatste online kijkcijfers. We delen ze hier graag met u.
Hieronder vindt u het persbericht van SKO behorende bij de meting van week 3.

Meest bekeken programma's

Het meest bekeken programma online van week 3 is de uitzending van Wie is de Mol? van 23 januari 2016 met 178.000 kijkers.

Tabel 1: Top-10 meest bekeken programma’s online, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder (Online broadcast total)

Online kijkcijfers per publisher
De NPO bereikte in week 3 online 1.396.000 kijkers. RTL Nederland bereikte online 1.269.000 kijkers en SBS 311.000 kijkers. Het gaat hier om het aantal bereikte kijkers voor alle content die in week 3 werd uitgezonden op TV en online werd opgevraagd.

Tabel 2: Kijkcijfers online per publisher, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder (Online broadcast total)

OBT
Publisher BRK %        BRK 000  GEM FREQ
NPO   9,0 1.396 3,4
RTL Nederland 8,1 1.269 4,2
SBS 2,0 311 2,8
Totaal 13,5 2.103 5,2

Online kijkcijfers per device
In week 3 bereikten online programma’s 1.399.000 kijkers via de computer (desktop/laptop), 697.000 kijkers werden bereikt via de tablet en 411.000 via de smartphone.

Tabel 3: Kijkcijfers online per device, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder (online broadcast total)

OBT           DESKTOP/LAPTOP              TABLET                              SMARTPHONE
            BRK%  BRK 000  GEM FREQ    BRK% BRK 000 GEM FREQ    BRK%  BRK 000 GEM FREQ
Totaal    9,0      1.399        4,3             4,5     697        4,5             2,6        411          5,3

Bij gebruik van deze gegevens dient vermeld te worden:
Bron: Stichting KijkOnderzoek.

Voor meer informatie:

Karin Pijnaker
Client Director
m 06 22 80 84 00
Karin.Pijnaker@tns-nipo.com

Bas de Vos
Directeur SKO
t 020 6414333
m 06 55788452
info@kijkonderzoek.nl

Definities

KDH                                Percentage van de doelgroep dat gemiddeld naar programma of zendergroep keek
KDH 000  Aantal kijkers in de doelgroep dat gemiddeld naar programma of zendergroep keek
BRK % Het percentage kijkers dat minimaal één keer (voor een bepaalde tijd) naar één programma van een reeks programma’s heeft gekeken
BRK 000  Het absoluut aantal kijkers dat minimaal één keer (voor een bepaalde tijd) naar één programma van een reeks programma’s heeft gekeken
KT KIJKER   Gemiddelde kijktijd in minuten per kijker (bereikten) per programma
GEM FREQ     Het gemiddeld aantal gekeken programma’s per bereikte in de gerapporteerde periode
OBT  Het online kijkgedrag  naar programma’s op de uitzenddag + de 6 opeenvolgende dagen

Wat zit er in de meting?

In de meting is het kijkgedrag naar alle beschikbare online content opgenomen. Tot en met 27 dagen na de tv-uitzenddag is deze content te relateren aan de oorspronkelijke uitzending. Alleen online kijkcijfers van programma’s van de NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting worden (vooralsnog) gerapporteerd.