Kantar lanceert grootste respondenten-netwerk wereldwijd

Gepubliceerd: 16-05-2019

Toegang tot 88 miljoen consumenten

Kantar, wereldleider op het gebied van marketingdata, insights en consultancy, lanceert vandaag Kantar Profiles Network dat op een laagdrempelige wijze toegang geeft tot 88 miljoen mensen in 70 landen. Het is daarmee ’s werelds grootste netwerk met respondenten die toestemming hebben gegeven benaderd te mogen worden voor online-onderzoek.

Kantar Profiles Netwerk maakt het merken gemakkelijker om marketingstrategieën te ontwikkelen en optimaliseren, gebaseerd op gedrag wereldwijd. Met Kantar Profiles Network kunnen de Kantar respondentengegevens ook naadloos worden gekoppeld aan andere informatiebronnen, zoals eigen klantgegevens, om zo op een agile manier tot rijkere, geautomatiseerde steekproeven te komen.

Het netwerk geeft ook exclusieve toegang tot het gepatenteerde LifePoints panel van Kantars Profiles Division (voorheen Lightspeed), en tot 28 geïntegreerde data-partners. Daarnaast zullen nog 25 andere partijen toegevoegd worden aan Kantar Profiles Network.

Op dit moment biedt het netwerk al:
  • Toegang tot 88 miljoen online respondenten die ermee hebben ingestemd uitgenodigd te mogen worden voor deelname aan online onderzoeken.
  • 45 miljoen uitgebreide respondentprofielen, verrijkt met extra gedragsgegevens.
  • 4.800 gepatenteerde profieleigenschappen, een nauwkeuriger benadering van de juiste doelgroep en de mogelijkheid om datasets toe te voegen zonder extra vragen te stellen.
  • Toegang tot respondenten in 70 landen die allemaal toestemming hebben gegeven om benaderd te mogen worden voor online-onderzoek:
    • Nederland: 400.000 panelleden, waarvan 220.000 met een uitgebreid consumentenprofiel.
    • USA en Canada: 23.8 miljoen panelleden, waarvan 22.6 miljoen met een uitgebreid consumentenprofiel.
    • Europa, Midden-Oosten en Afrika: 19.5 miljoen panelleden, waarvan 8.2 miljoen met een uitgebreid consumentenprofiel.
    • Asia Pacific: 36.4 miljoen respondenten, waarvan 9,2 miljoen met een uitgebreid consumentenprofiel.
    • LATAM: 8.3 miljoen panelleden, waarvan 5.1 miljoen met een uitgebreid consumentenprofiel.

Caroline Frankum, CEO van Kantar’s Profiles Division: ‘In een wereld waarin mensen zich steeds meer zorgen maken over hun privacy, is informatie gebaseerd op data die conform strikte methodes is verzameld, cruciaal in de strategische besluitvorming. Wij zorgen ervoor dat marketeers en marktonderzoekers snel en gemakkelijk toegang hebben tot de juiste consumentenprofielen.’

‘Via ons nieuwe Kantar Profiles Network krijgen klanten vanuit één enkel punt op grote schaal toegang tot beter verrijkte consumentenprofielen,’ volgens Leon de Koning, VP Sales EMEA, Profiles Division. ‘Onze focus op het aan elkaar koppelen van data levert betere informatie op en helpt onze klanten om ‘het waarom’ achter koopmomenten te begrijpen. Hierdoor kunnen zij gemakkelijker de juiste doelgroepen benaderen. Bovendien werken we ook nog eens met ‘award-winning’ experts op het gebied van het ontwerpen van vragenlijsten en het trekken van steekproeven. We werken al samen met een aantal van ’s werelds snelst groeiende en meest waardevolle merken; we helpen ze aan rijkere en nog bruikbaardere klantprofielen, zodat ze hun bedrijfsstrategieën verder kunnen optimaliseren.

Meer informatie over Kantar Profiles Network is te vinden op lightspeedresearch.com/ProfilesNetwork

Meer weten?

Neem dan contact op met:
Wiepke van der Wal, Marketing Director EMEA, Profiles Division
t  (073) 2060 111
m  06 - 22244769
Wiepke.vanderWal@kantar.com

Over Kantar’s Profiles Division
De Profiles Division van Kantar verbindt u met de juiste mensen over de hele wereld, zodat u (consumenten)gedrag nog beter leert begrijpen. Via ons wereldwijde netwerk en onze expertise in online (klant)profielen helpen wij u bij het vinden van creatievere manieren om gegevens te verzamelen en aan elkaar te koppelen. Of het nu gaat om steekproeven trekken, vragenlijsten ontwerpen, toegang tot onze panels of ons uitgebreide partner-netwerk, automatische gegeneerde antwoorden, het verrijken van klantprofielen, inzichten of activering: Kantar Profiles is uw partner.